Onze aanpak

voor een vitaal gastvrij bedrijf

Gestructureerd als we zijn, denken we graag in concrete stappen. Hier tref je ze aan op hoofdlijnen, maar nodig ons vooral uit voor een kop koffie en we vertellen je alles!

DE THEORIE

Het is ons gelukt om de kern van onze aanpak te vatten in enkele krachtige modellen. Simpel in hun verschijning, eenvoudig te doorgronden, maar niet altijd even gemakkelijk toe te passen. Maar daar gaan wij je bij helpen.

DE PRAKTIJK

Stap voor stap werken we aan de Hosvitality blauwdruk voor jouw bedrijf. Gestructureerd, volgens een vooraf met elkaar afgesproken plan. In een omgeving die inspireert en los maakt van de dagelijkse praktijk.

HET RESULTAAT

Zicht op wat nodig is om de beginners mind weer te herstellen. Een bedrijf waar het fijn is om te werken, voor gasten die écht bij je passen. Waar je energie van krijgt, die extra meter voor loopt. Vanzelf.

stap voor stap

naar een vitaal gastvrij bedrijf

Niets is in beton gegoten.

Onze aanpak snijden we graag op maat, maar bestaat idealiter uit de volgende stappen → 

Lezing: Gastvrijheid in verbinding

Wij komen graag langs om jullie (en jullie team) te inspireren met ‘ons verhaal’. Kijken of ons gedachtengoed bij jullie resoneert. Zo ja, dan bepalen we samen het vervolg. Zo niet, even goede vrienden!

Intake: nulmeting voor jouw bedrijf

Je gelooft in de Hosvitality aanpak. Mooi! Dan gaan we in gesprek om scherp te krijgen hoe we jullie kunnen helpen om ‘vitaal gastvrij’ te worden … én blijven. Zo krijgen we een eerste inzicht in je bedrijf en de problemen waar je tegenaan loopt.

OFFSITE: werken aan jullie hosvitality blauwdruk

Een paar dagen ‘bij Laura en Rob’, in de Zuid-Limburgse heuvels. Los van de hectiek van alledag. Om te bepalen wat precies nodig is om de energie te laten stromen als het gaat om eenieders verbinding met het bedrijf, de gast én de omgeving waarin het zich allemaal afspeelt. Resulterend in enkele lonkende perspectieven, treffend verwoord in de ‘hosvitality blauwdruk’ voor jouw bedrijf.

DELEN: je medewerkers ENTHOUSIASMEREN

Om de energie vast te houden gaan we snel de rest van de organisatie deelgenoot maken van jullie bevindingen. Wedden dat ze net zo enthousiast zijn als jullie!

implementeren: vitaal gastvrij!

Door de Jump methode voelen je medewerkers zich medeverantwoordelijk voor de hosvitality blauwdruk waarna iedereen, bijna als vanzelfsprekend, zijn bijdrage levert aan een vitaal gastvrij bedrijf.

de modellen

het fundament onder de hosvitality aanpak

het PAD naar vitaal gastvrij

Aan de hand van een paar simpele cirkels, die aangeven wie we centraal stellen in ons handelen, wordt het PAD duidelijk naar een vitaal gastvrij bedrijf. We onderscheiden hierbij de volgende verschijningsvormen van gastvrijheid:

Professioneel
“de gast centraal”

Authentiek
“de gastgever centraal “

Duurzaam
“in balans”

de gastvrijheidsdriehoek

Een simpele driehoek die de basis vormt van onze aanpak. Hij maakt inzichtelijk in welke mate je in verbinding bent met de waarden van: 

  1. je bedrijf
  2. je gasten
  3. de omgeving

Het legt de spanningsvelden bloot bij het realiseren van de gewenste vitaliteit in je organisatie. De start van een interessante discussie over de te nemen stappen om de gaten te dichten.

V

de gastvrijheids APK

De gastvrijheids APK is een eenvoudig hulpmiddel om vast te stellen in hoeverre we ons verbonden voelen met de waarden die we als belangrijk hebben bestempeld. We onderscheiden hierbij grofweg  de volgende gradaties:

Authentiek
“het gaat vanzelf”

Professioneel
“omdat het hoort”

Kunstmatig
“omdat het moet”

"Onderzoeken wanneer het moeite kost om gastvrij te zijn, hierop reflecteren en actie ondernemen, zorgt dat je batterij niet leegloopt."

Laura de la Mar, eigenaar Gastvrijheid in Bedrijf

* Gastvrij, klantgericht, ...

What's in a name?

Veel, natuurlijk, want feitelijk hebben we het over verschillende dingen. Echter, in onze aanpak gaat het om de verbinding met je gast (of klant). Wij kiezen daarom graag voor gastvrijheid, maar vervang het gerust door een ander klantgericht woord als dat voor jouw bedrijf beter voelt. Voor onze aanpak maakt het niet uit!

kopje koffie doen?

1 + 2 =

hosvitality

Laura Lazzarini
Rob Kemmeren
-
eyserheide 27
6287 NB Eys
043-3637027